شبکه نمایش گوگل چیست؟ تبلیغات دیسپلی گوگل

شبکه نمایش گوگل چیست؟

شبکه نمایش گوگل مجموعه‌ای از میلیون‌ها سایت، اپلیکیشن و ویدئو است که در آن تبلیغات دیسپلی گوگل یا همان تبلیغات بنری گوگل به نمایش گذاشته می‌شود.

بطور مثال تصویر زیر، یکی از حالت‌های نمایش تبلیغ در وب‌سایت است:

تصویر نمونه از تبلیغات دیسپلی گوگل که در شبکه نمایش گوگل نمایش داده شده است

شبکه نمایش گوگل ادز در سرتاسر جهان میلیاردها بازدید کننده دارد. شما با ایجاد کمپین دیسپلی (Display Ads) می‌توانید در شبکه نمایش گوگل تبلیغات خود را به نمایش گذاشته و به میلیون‌ها مشتری بالقوه کالا یا خدمات خود را معرفی کنید.

چرا باید در شبکه نمایش گوگل تبلیغ کنیم؟

مهم‌ترین دلیل برای استفاده از شبکه نمایش گوگل، این است که این شبکه به تعداد کاربران بسیار زیادی دسترسی دارد. تبلیغات در این شبکه در میلیون‌ها سایت و بستر دیگر نمایش داده می‌شود و این مجموعه سایت‌ها و پلتفرم‌های آنلاین میلیاردها بازدید کننده بصورت روزانه دارند. به همین خاطر احتمال دیده شدن تبلیغ شما توسط قشر کاربر مدنظرتان بیشتر و بیشتر می‌شود.

تمام این دلایل موجب شده تا شبکه نمایش گوگل یک گزینه عالی برای افزایش آگاهی از برند و دیده شدن برندها باشد و به افزایش فروش کسب و کارها کمک کند.

شبکه نمایش گوگل چطور کار می‌کند؟

شکبه نمایش گوگل تبلیغات شما را در سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و ویدئوهای مرتبط با کسب و کار ما نمایش می‌دهد. همچنین اگر شما قشر مخاطبان خود را نیز به گوگل معرفی کنید، از طریق ویژگی‌های مخاطبان نیز می‌توانید به کاربران مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

در ادامه عملکرد شبکه نمایش گوگل را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنیم:

هدف قرار دادن مخاطبان برا اساس علایق

در هدف گزاری بر اساس علایق، شما می‌توانید کاربران مورد نظرتان را بر اساس موضوعاتی که به آن علاقه‌مند هستند، هدف قرار دهید و تبلیغات خود را به افرادی نمایش دهید که به کالا یا خدمات شما علاقه دارند یا با فعالیت‌هایی مرتبط با کسب و کار شما ارتباط دارند.

برای هدف گزاری بر اساس علایق شما می‌توانید به یکی از سه روش زیر اقدام کنید:

  1. مخاطبین وابسته (Affinity Audiences)
  2. مخاطبین وابسته شخصی سازی شده (Custom Affinity Audiences)
  3. مخاطبین درون بازاری (In-Market Audiences)

مخاطبین وابسته یا Affinity Audiences

این روش شامل 80 گروه از مخاطبان است که بر اساس علایق دسته بندی شده‌اند. مواردی مانند: “علاقه‌مند به دویدن” “علاقه‌مند به فیلم‌های اکشن” یا “کتاب دوستان”.

شما می‌توانید تبلیغ خودتان را به بیش از یک گروه نمایش دهید. هیج محدودیتی در انتخاب گروه‌های مخاطب وجود ندارد. هرچه تعداد گروه بیشتری را انتخاب کنید، گروه مخاطبان شما هدفمند‌تر شده و میزان دیده شدن تبلیغ شما نیز بیشتر می‌شود.

تبلیغات در شبکه نمایش گوگل

مخاطبین وابسته شخصی سازی شده (Custom Affinity Audiences)

در این روش شما می‌توانید لیست مخاطبان تبلیغ خودتان را به وسیله کلمات کلیدی که در گوگل جستجو می‌کنند، دقیق‌تر کنید. یعنی علاوه بر انتخاب دسته بندی‌های علایق کاربر، به وسیله عبارات کلیدی گروه مخاطبان خود را شخصی سازی کرده و به مشتریان بالقوه خود نزدیک‌تر کنید.

بطور مثال، دسته بندی منتخب شما برای تبلیغ گروه “علاقه‌مند به دویدن” است. اما هدف شما از کمپین، فروش کفش‌های مخصوص دویدن است. شما می‌توانید با عباراتی مانند “خرید کفش رانینگ” یا “کفش مخصوص دویدن” و… گروه مخاطبان خود را شخصی سازی کنید.

با این کار گوگل تبلیغ شما را در صفحه‌هایی نمایش می‌دهد که شامل کلمات کلیدی منتخب شما است، نمایش می‌دهد.

علاوه بر کلمات کلیدی شما می‌توانید با لینک صفحات نیز گروه کاربران مدنظرتان را بهینه کنید. برای این کار شما باید لینک صفحاتی که می‌خواهید تبلیغ‌تان در آن‌ها نمایش داده شود، را در پنل گوگل ادز وارد کنید. نکته مهم در اینجا این است که سایتی که لینک آن را وارد می‌کنید، باید عضو شبکه نمایش گوگل باشد.

مخاطبین درون بازاری (In-Market Audiences)

هدف گذاری مخاطبان درون بازاری یعنی شما کاربرانی را هدف قرار می‌دهید که در همین لحظه در جستجوی کالا یا خدمات مرتبط با کسب و کار شما هستند و یا در صفحه‌ای حضور دارند که با کالا یا خدمات شما ارتباط نزدیک دارد.

این روش هدف گذاری برای زمانی که شما به دنبال افزایش فروش و حضور در بازار بسیار مناسب است و افرادی تبلیغ شما را می‌بینند که احتمال خرید بیشتری دارند.

برای حالتی مشابه مثال بالا، در این روش شما ممکن است افرادی که در حال حاضر در یک وب‌سایت دیگر کفش رانینگ را در سبد خرید خود دارند، هدف قرار دهید یا افرادی که در مورد بررسی یک کفش رانینگ یا مقایسه آن با سایر محصولات مشابه، جستجو می‌کنند.

هدف گذاری کاربران بر اساس دموگرافی

هدف گذاری با دموگرافی این امکان را به شما می‌دهد که مشتریان را بر اساس سن، جنسیت، وضعیت تاهل یا حتی میزان درآمد هدف قرار دهید. با ترکیب دموگرافی با علایق کاربر شما می‌توانید به صورت دقیق‌تری کاربران مدنظرتان را هدف گذاری کنید.

فرض کنید شما یک دوره آموزش یوگا مخصوص مادران شاغل دارید. قصد دارید از طریق شبکه نمایش گوگل آن را تبلیغ کنید. پیش از هرچیز شما باید دسته بندی علاقه‌‌مندان به یوگا، فیتنس و پیلاتس را انتخاب کنید. سپس از قسمت دموگرافیک، می‌توانید جسنیت را مؤنث انتخاب کرده و بازه سنی 25 تا 45 سال را انتخاب کنید. در صورت امکان می‌توانید حتی مشخص کنید که هدف شما مادران است نه خانم‌های بدون فرزند یا مجرد.

توجه داشته باشید که هرچه ویژگی‌های بیشتری را به گروه مخاطبان خود اضافه کنید، دامنه آن را کوچک‌تر می‌کنید و این کار باعث می‌شود که افراد کمتری تبلیغ شما را ببینند. به همین خاطر بهتر است در استفاده از این فیلتر‌ها تعادل را رعایت کنید و فیلترهای مختلف را آزمایش کنید تا به بهترین ترکیب آن دست پیدا کنید.

شبکه نمایش گوگل در مقابل شبکه جستجوی گوگل

مهم‌ترین و شاخص‌ترین تفاوت شبکه نمایش با شبکه جستجوی گوگل، در محل نمایش تبلیغ است.

شبکه جستجوی گوگل در واقع شامل تمام سایت‌هایی که در گوگل ایندکس می‌شوند است و تبلیغات در این شبکه در زمان جستجوی کاربر در موتور جستجوی گوگل، نمایش داده می‌شود.

علاوه بر موتور جستجوی گوگل، سایت‌های همکار گوگل و سایت‌هایی که از موتور جستجوی گوگل برای جستجو درون سایت استفاده می‌کنند نیز می‌توانند میزبان این تبلیغات باشند.

اما در مورد شبکه نمایش گوگل، تبلیغات زمانی به کاربر نمایش داده می‌شوند که در حال بازدید از یک سایت، اپ یا ویدئو است. در این روش شاید شما به کاربرانی که در آن لحظه در جستجوی کالا یا خدمات شما هستند، دست پیدا نکنید.

شبکه نمایش با جستجو، تفاوت‌های دیگری نیز دارد. از جمله:

در شبکه جستجو شما کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهید. اما در شبکه نمایش کاربران بر اساس علایق و وب سایت‌ها هدف قرار می‌گیرند.

شبکه نمایش برای کمپین‌های فروش و جذب مشتری کاربردی‌تر هستند اما تبلیغات شبکه نمایش بیشتر برای افزایش آگاهی و شهرت برند استفاده می‌شوند.

هزینه تبلیغات در شبکه نمایش گوگل چقدر است؟

میانگین هزینه هر کلیک در شبکه نمایش گوگل کمتر از یک دلار است. اما هزینه نهایی و مجموع هزینه‌های تبلیغات به بودجه کلی تبلیغات شما بستگی دارد.

تبلیغات در شبکه نمایش مانند کمپین‌های جستجو، بر پایه یک سیستم مزایده زنده انجام می‌شود. هر بار که یک کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک کند، هزینه آن از شارژ اکانت گوگل ادز شما کسر می‌شود.

یکی از ویژگی‌های خوب شبکه نمایش این است که رقابت و هزینه کلمات کلیدی به نسبت شبکه جستجو به مراتب کمتر است. به همین خاطر احتمال اینکه شما به کاربر مدنظرتان دسترسی بیشتری پیدا کنید افزایش می‌یابد. ممکن است احتمال خرید کاربر کمتر باشد اما بازدید برند شما قطعا افزایش زیادی خواهد داشت.

به همین خاطر اکثر بازاریابان زمانی که به دنبال افزایش آگاهی از برند هستند، به سراغ تبلیغ در شبکه نمایش گوگل یا تبلیغات دیسپلی گوگل می‌روند.

نتیجه گیری

بدون شک یکی از بهترین روش‌های تبلیغات بنری و تصویری، تبلیغات دیسپلی گوگل یا همان شبکه نمایش گوگل است. اگر هدف شما فروش یک محصول مشخص باشد یا قصد افزایش آگاهی و شهرت برند کسب و کار خود هستید، شکی نیست که تبلیغات بنری گوگل به شما کمک زیادی خواهد کرد.

اما اگر کمپین تبلیغاتی شما صرفا با هدف فروش است، تبلیغات سرچ گوگل شما را به هدف کمپین‌تان بیشتر نزدیک خواهد کرد.

طراحی کمپین تبلیغات دیسپلی گوگل، مدیریت و بهینه سازی آن نیازمند تجربه و دانش کافی در مورد نحوه عملکرد این نوع کمپین‌ها است. شما در این مقاله به صورت ابتدایی با چگونگی کارکرد یک کمپین تبلیغ دیسپلی گوگل آشنا شدید. اما قطعا این میزان دانش برای اجرای یک کمپین موفق کافی نخواهد بود.

سایر جزئیات تبلیغات دیسپلی گوگل در مقالات دیگر وبلاگ آریاز ادز بررسی می‌شود. اما اگر شما زمان کافی برای یادگیری و مدیریت کمپین را ندارید، کافیست شارژ اکانت خود را از آریاز ادز تهیه کنید تا شامل خدمات مدیریت رایگان تبلیغات دیسپلی گوگل شوید. کارشناسان ما در آریاز ادز دارای تجربه و تخصص کافی برای برنامه‌ریزی، طراحی و مدیریت کمپین تبلیغات دیسپلی هستند و می‌توانند به شما در رسیدن به اهداف کسب و کارتان کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آریاز ادز می باشد.

بالا

ثبت درخواست مشاوره

درخواست مشاوره

"(الزامی)" indicates required fields