راهنمای گام به گام ساخت کانت گوگل ادز

راهنمای گام به گام ساخت اکانت گوگل ادز + آموزش تصویری

یکی از سؤالاتی که به مراتب از کارشناسان ما پرسیده می‌شود، این است که چطور اکانت گوگل ادز بسازیم؟ به همین خاطر قصد داریم در این مقاله به شما بصورت تصویری نحوه ساخت اکانت گوگل ادز را آموزش بدهیم. توجه داشته باشید که اگر شما شارژ اکانت گوگل ادز خود را از آریاز ادز تهیه کرده باشید، دیگر نیازی به ساخت اکانت نخواهید داشت و کارشناسان ما اکانت گوگل ادز را برای شما ایجاد می‌کنند و دسترسی کامل را در اختیار شما قرار خواهند داد.

اما پیش از پاسخ به این سؤال که چطور اکانت گوگل ادز بسازیم؟ پاسخ بدهیم، بهتر است یک توضیح کوتاه در مورد گوگل ادز و نحوه عملکرد آن بدهیم.

گوگل ادز و نحوه عملکرد آن

گوگل ادز یک بستر تبلیغات آنلاین است که از طریق آن شما می‌توانید در فضاهای مختلفی تبلیغات کالا یا خدمات خود را به نمایش بگذارید. این تبلیغات بسته به نوع کمپین شما در لیست نتایج جستجوی گوگل، یوتیوب، اپلیکیشن‌ها و سایت‌های عضو شبکه نمایش گوگل نمایش داده می‌شود.

محبوب‌ترین نوع تبلیغات در گوگل، تبلیغ در لیست نتایج گوگل است. یعنی زمانی که یک کاربر یک عبارت را در گوگل سرچ می‌کند، تبلیغات مرتبط با آن عبارت به او نمایش داده می‌شود. اگر کاربر بر روی تبلیغ کلیک کند، هزینه مشخصی از شارژ اکانت گوگل ادز تبلیغ کننده کسر خواهد شد. این هزینه به عوامل زیادی بستگی دارد و آن‌ها را در مقاله گوگل ادز چیست و چطور کار می‌کند؟ به صورت کامل و با جزئیات بررسی کرده ایم.

البته که عملکرد گوگل ادز پیچیده‌تر از آنچه در بالا گفته شد است اما بطور خلاصه فرایند نمایش تبلیغات در لیست نتایج گوگل به همین صورت است.

حالا برای ساخت اکانت گوگل ادز و شروع تبلیغات در گوگل، شما نیاز دارید که مواردی را از قبل آماده کنید. البته این موارد را می‌توان بعد از ایجاد اکانت نیز فراهم کرد، اما ما به دلیل حفظ پیوستگی متن، پیش نیازها را قبل از ساخت اکانت توضیح می‌دهیم.

نکاتی که باید پیش از ساخت اکانت گوگل ادز رعایت کنیم

1. آماده سازی وب ‌سایت

پیش از این که اقدام به ساخت اکانت گوگل ادز و تبلیغ در آن کنید، بهتر است سایت خود را آماده کنید. طبق قوانین گوگل، سایت شما باید شرایطی را داشته باشد تا بتوانید از آن در تبلیغات گوگل استفاده کنید. اما این شرایط چندان سخت گیرانه نیست.

پیش از هرچیز سایت شما باید از نظر امنیتی در شرایط استاندارد قرار داشته باشد. سایت شما باید از پروتکل SSL برخوردار باشد. همچنین سایت شما نباید کوکی و سایر اطلاعات کاربر را ذخیره کند. گوگل به حریم خصوصی کاربر اهمیت زیادی می‌دهد و اگر سایت شما به هر نحوی این حریم را نقض کند، گوگل به آن اجازه تبلیغات را نخواهد داد. در کنار این موضوع محتوای سایت شما نیز باید تبلیغ شما، هماهنگی و ارتباط داشته باشد.

سایر موارد مختص صفحه فرود یا لندینگ پیج تبلیغ شما است. صفحه فرود شما باید از محتوای با کیفیت و غیر تکراری تشکیل شده باشد. سرعت بارگذاری صفحه فرود تبلیغات نیز اهمیت زیادی دارد پس باید آن را تا حد ممکن بهینه سازی کنید.

بصورت کلی لندینگ پیج تبلیغ شما، جایی است که کاربر را به مشتری تبدیل می‌کند. گوگل ادز کاربران را به سمت سایت شما هدایت می‌کند اما در نهایت این شما و نحوه طراحی لندینگ پیج هستید که باعث خرید کاربر می‌شوید.

2. آموزش گوگل ادز

اگر قصد دارید خودتان کمپین تبلیغاتی را طراحی، پیاده سازی و مدیریت کنید، بهتر است پیش از این کار آموزش‌های کافی را دیده باشید. بدون دیدن آموزش باکیفیت، شما فقط بودجه تبلیغات خود را هدر خواهید داد. برخلاف باور اکثر افراد، گوگل ادز فقط تعیین چند کلمه کلیدی نیست و موارد زیادی در کیفیت تبلیغ شما اثرگذار است. اگر جزئیات را ندانید و آن‌ها را به درستی تنظیم نکنید، حتی اگر چند هزار دلار هم صرف هزینه تبلیغات در گوگل کنید، ممکن است در عرض چند روز به اتمام برسد و نتیجه خاصی هم از گوگل ادز دریافت نکنید.

3. آمادگی ذهنی

ساخت کمپین و مدیریت آن در گوگل ادز، برای افزایش فروش سایت بسیار مؤثر و در عین حال بسیار سخت و چالش برانگیز است. اگر قصد دارید خودتان تبلیغات را مدیریت کنید، بهتر است قبل از شروع کار از نظر ذهنی خود را برای یک کار سخت آماده کنید. شما باید بصورت دائم روند عملکرد کمپین را تحت نظر داشته باشید و در جای درست تغییرات مناسب را ایجاد کنید تا کمپین را بهینه سازی کنید.

چطور اکانت گوگل ادز بسازیم؟

در ادامه بصورت کامل توضیح می‌دهیم که چطور اکانت گوگل ادز بسازیم؟ این آموزش بصورت گام به گام به همراه آموزش تصویری به شما ارائه می‌شود و تلاش شده تا تمام موارد را پوشش دهیم. اما اگر سؤالی داشتید، می‌توانید در قسمت نظرات سؤال خود را مطرح کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

ایجاد حساب کاربری گوگل (ساخت جیمیل)

قبل استفاده از تمام سرویس‌های گوگل شما نیاز به یک اکانت گوگل یا همان جیمیل دارید. پس قبل از ورود به سایت گوگل ادز، باید یک حساب گوگل ایجاد کنیم. برای این کار شما باید وارد لینک زیر شده و ثبت نام را آغاز کنید.

ثبت نام در گوگل و ساخت جیمیل

سپس در صفحه‌ای که باز می‌شود، مانند تصویر بر روی گزینه Create account کلیک کنید. در اینجا سه گزینه برای شما ایجاد می‌شود. که بسته به کاربری می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

آموزش ساخت اکانت گوگل- گام اول

  • For my personal use: ایجاد حساب شخصی برای یک فرد.
  • For my child: ایجاد حساب کاربری با محدودیت و قابلیت کنترل برای کودکان
  • For work or my business: ایجاد حساب کاربری کاری یا برای کسب و کار

شما با انتخاب گزینه اول و سوم می‌توانید نسبت به ساخت اکانت گوگل ادز اقدام کنید. اگر استفاده خاصی از جیمیل نمی‌کنید، بهتر است گزینه اول یعنی ایجاد حساب شخصی را انتخاب کنید.

در صفحه بعد شما باید نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید. البته می‌توانید از هر عبارت دیگری غیر از نام خودتان نیز استفاده کنید.

آموزش ساخت اکانت گوگل- گام دوم

صفحه بعد از شما تاریخ تولد و جنسیت را خواهد خواست. اگر تاریخ تولد خودتان را وارد نمی‌کنید، توجه داشته باشید که تاریخی را انتخاب کنید که سن آن بیشتر از 21 سال شود تا شامل محدودیت نشود.

آموزش ساخت اکانت گوگل- گام سوم

در صفحه بعد، آدرس جیمیل خود را از بین گزینه‌های آماده انتخاب کنید یا بر روی گزینه Create your own Gmail Address کلیک کرده و بصورت دستی آدرس جیمیل مدنظرتان را وارد کنید.

آموزش ساخت اکانت گوگل- گام چهارم

در صفحه بعد از شما خواسته می‌شود که یک رمز عبور برای جیمیل جدیدتان وارد کنید. پسورد باید شامل حروف، اعداد و نمادها باشد. سعی کنید از اطلاعات شخصی و در دسترس در پسورد استفاده نکنید و یک رمز عبور قوی و غیر قابل حدس انتخاب کنید.

آموزش ساخت اکانت گوگل- گام پنجم

پس از انتخاب رمز عبور، شما برای تکمیل فرایند ثبت نام، یک شماره تلفن وارد کنید. خوشبختانه در این بخش ایران تحریم نیست و شما می‌توانید از شماره موبایل ایرانی برای ثبت نام استفاده کنید.

آموزش ساخت اکانت گوگل- گام ششم
پس از وارد کردن شماره تلفن یک کد تایید برای آن ارسال می‌شود و با وارد کردن آن ثبت نام شما تقریبا کامل می‌شود و فقط چند مرحله کوتاه باقی می‌ماند که در آن‌ها باید سیاست‌ها و قوانین گوگل را بپذیرید و نیاز به آموزش خاصی ندارد.

ساخت اکانت گوگل ادز

برای ساخت اکانت گوگل ادز، باید وارد لینک زیر شوید:

Google Ads

پس از ورود به سایت گوگل ادز، باید بر روی گزینه‌ی Start now کلیک کنید.

راهنمای تصویری ساخت اکانت گوگل ادز

در این صفحه از شما خواسته می‌شود که ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کنید. بهتر است با ایمیل وارد شوید. پس آدرس جیمیلی که در مرحله قبل ساختیم را وارد می‌کنیم.

پس از وارد کردن ایمیل، در صفحه بعد از شما رمز عبور ایمیل خواسته خواهد شد. رمز عبور را وارد کنید.

پس از وارد کردن جیمیل و رمز عبور دو گزینه برای شما نمایش داده می‌شود.

راهنمای تصویری ساخت اکانت گوگل ادز- مرحله 1

  • NEW GOOGLE ADS ACCOUNT
  • SWITCH GOOGLE ACCOUNT

برای ساخت اکانت جدید گوگل ادز باید گزینه اول یعنی New google ads account را انتخاب نمایید.

در اینجا در پاپ آپی (Pop-up) که نمایش داده می‌شود، دکمه Create your first campaign را انتخاب کنید.

راهنمای تصویری ساخت اکانت گوگل ادز- مرحله 2

در صفحه جدیدی که باز می‌شود، از شما اطلاعاتی مانند نام و آدرس سایت را در مورد کسب و کارتان را باید وارد کنید. اما درج این اطلاعات در این مرحله ضرورتی ندارد. شما می‌توانید از قسمت پایین صفحه گزینه Create an account without a campaign را انتخاب کنید تا از این مرحله عبور کنید.

راهنمای تصویری ساخت اکانت گوگل ادز- مرحله3

در این مرحله باید اطلاعات پرداخت‌های مالی اکانت خود را مشخص کنید. توجه داشته باشید که اگر از حساب‌های ارزی کشورهای دیگر مانند ترکیه یا امارات استفاده می‌کنید، بهتر است از طریق نرم افزارهای تغییر آی پی، آی پی سیستم خود را به آی پی کشور مدنظر تغییر دهید.

راهنمای تصویری ساخت اکانت گوگل ادز- مرحله 4

در اینجا باید به ترتیب کشور پرداخت صورت حساب، منطقه زمانی و واحد پولی مدنظرتان را وارد کنید. به دو سؤالی که در انتهای فرم از شما پرسیده شده از طریق گزینه های Yes یا No که در پایین آن قرار دارد، پاسخ بدهید. سؤال به ترتیب از بالا به پایین به این صورت هستند:

  1. آیا می‌خواهید از طریق پیام رسان یا تماس تلفنی توسط یک کارشناس گوگل ادز راهنمایی شوید؟
  2. آیا مایلید پیشنهادات، ترفندها، تست‌ها و نظر سنجی‌ها را از طریق ایمیل دریافت کنید؟

بعد از پاسخ به سؤالات بر روی دکمه Submit کلیک کنید تا به صفحه بعد هدایت شوید.

بعد از گذر از مرحله بالا شما به صفحه تبریک هدایت می‌شوید. در اینجا ساخت اکانت گوگل ادز به پایان رسیده و شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

راهنمای تصویری ساخت اکانت گوگل ادز- مرحله آخر

برای آشنایی بیشتر با محیط پنل گوگل ادز و امکانات آن، می‌توانید بر روی دکمه Explore your account کلیک کنید.

حالا ساخت اکانت گوگل ادز شما به پایان رسیده و شما می‌توانید اولین کمپین خود را ایجاد و راه اندازی کنید و یا می‌توانید از ابزارهایی مانند کیورد پلنر (Keyword Planner) استفاده کنید و قبل از ایجاد کمپین تحقیق کلمات کلیدی خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که اگر اکانت شما شارژ داشته باشد و کمپین در حال اجرا داشته باشد، کیورد پلنر آمار دقیق‌تری به شما می‌دهد.

سخن پایانی

ساخت اکانت گوگل ادز به همین سادگی که گفته شد است. چالش اصلی برای ما ایرانی‌ها، طبق معمول تحریم‌های ایران است که اجازه پرداخت صورت حساب بصورت ریالی و از منطقه ایران را نمی‌دهد. اگر چنانچه شما با حساب بین المللی خود با آی پی ایران پرداخت انجام دهید، اکانت شما قطعا ساسپند (مسدود) خواهد شد و گوگل ادز به شما اجازه تبلیغات نخواهد داد.

امن‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای استفاده از گوگل ادز، کمک گرفتن از شرکت‌های واسط است که امکان پرداخت بین المللی را از طریق دفاتری که در سایر کشورها تاسیس کرده‌اند، دارند.

شرکت آریاز ادز به واسطه داشتن شعبه‌ای در کشور عمان، به راحتی امکان انجام پرداخت‌های بین المللی مانند شارژ اکانت گوگل ادز را دارد و می‎‌‌تواند با هر ارزی اکانت شما را شارژ کند. شما کافی است که که معادل میزان شارژ اکانت خود را به ریال در سایت آریاز پرداخت کنید.

همچنین با خرید از آریاز ادز دیگر نیازی به ساخت اکانت توسط شما نیز وجود ندارد. کارشناسان ما اکانت را برای شما ایجاد کرده و اطلاعات کاربری (جیمیل و رمز عبور) آن را در اختیار شما قرار می‌دهند.

علاوه بر این شما با کمک آریاز ادز دیگر نیازی به آموزش دیدن و تجربه در ایجاد و مدیریت کمپین گوگل ادز ندارید. کارشناسان ما بدون هیچگونه هزینه اضافی، کمپین شما را از صفر تا صد ایجاد کرده و آن را مدیریت و بهینه سازی می‌کنند. لازم به ذکر است که خدمات مشاوره و مدیریت رایگان اکانت گوگل ادز، فقط مخصوص مشتریان آریاز ادز است و اگر شما از قبل و از شرکت‌های دیگر اکانت و شارژ آن را تامین کرده باشید، کارشناسان ما از پذیرش مسئولیت اکانت شما معذور خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آریاز ادز می باشد.

بالا

ثبت درخواست مشاوره

درخواست مشاوره

"(الزامی)" indicates required fields