گوگل ادسنس چیست؟ گوگل ادسنس چطور کار می کند؟

گوگل ادسنس چیست؟ (همه چیز در مورد گوگل ادسنس)

یکی از مهمترین و اساسی‌ترین ارکان مدیریت و رشد کسب و کارها بازاریابی آنلاین است. با توجه به پیشرفت‌های اخیر و فراگیر شدن اینترنت، اهمیت این موضوع از کسی پوشیده نیست. به همین خاطر می‌توان از دنیای دیجیتال مارکتینگ، درآمدهای خوبی کسب کرد. گوگل ادسنس، این امکان را به شما می‌دهد که با میزبانی از تبلیغات، درآمد کسب کنید. کسب درآمد از گوگل ادسنس به شما این اجازه را می‌دهد که صرف نظر از نوع محتوایی که تولید می‌کنید، بلاگ، سایت یا کانال یوتیوب خود را به درآمدزایی برسانید.

چطور می‌شود از ادسنس درآمد کسب کرد؟ گوگل ادسنس یک بستر ساده است و طراحی شده تا تولید کنندگان محتوا، بتوانند به راحتی از محتوای خود برای کسب درآمد استفاده کنند. در واقع برای درآمدزایی از ادسنس شما لازم نیست کار خاصی انجام بدهید؛ شما کافیست که در ادسنس ثبت کرده و فضایی را در وب سایت خودتان برای نمایش تبلیغات اختصاص دهید.

سایر کارها از جمله قراردادن تبلیغ در سایت شما، حفظ آن و مرتب کردن آن را گوگل ادسنس به صورت خودکار انجام می‌دهد. زمانی که شما فضای مشخصی را برای نمایش تبلیغات اختصاص می‌دهید، آن فضا بین تبلیغ کنندگان به مزایده گذاشته می‌شود و هرکس بالاترین هزینه را پیشنهاد بدهد، فضا را خواهد گرفت. تمام این مراحل به صورت اتوماتیک در ادسنس انجام می‌شود.

گوگل ادسنس یکی از بهترین روش‌ها برای درآمدزایی در خانه است. شما فقط کافیست بر روی تولید محتوای با کیفیت تمرکز کنید و ادسنس سایر موارد را برای شما انجام می‌دهد تا بلاگ یا کانال یوتیوب خود را تجاری کنید. شما حتی می‌توانید ادسنس را روی چندین سایت و کانال یوتیوب با موضوعات مختلف استفاده کنید تا درآمدتان بیشتر شود.

با اینکه کار با ادسنس بسیار ساده است، اما برای اینکه بتوانید از آن برای درآمدزایی استفاده کنید، باید تعدادی پیش نیاز را رعایت کرده و مجوز استفاده از ادسنس را دریافت کنید. پیش از هرچیز سایت شما باید توسط گوگل تایید شود. ممکن است سایت شما به دلیل نقض قوانین یا انتشار محتوای کپی مورد تایید قرار نگیرد. در ادامه همه چیز را برای کسب درآمد از ادسنس بیان می‌کنیم.

گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادسنس یک بستر تبلیغات ساده است که به صاحبان وب سایت‌ها و تولید کنندگان محتوا، اجازه می‌دهد که از سایت و محتوای خود درآمدزایی کنند.

این نوع تبلیغات را شما حتما در سایت‌های مختلف مشاهده کرده‌اید. این تبلیغات معمولا در بدنه محتوای سایت، بالا و کناره‌های سایت بصورت بنری قرار می‌گیرند. البته شما می‌توانید فضای دیگری غیر از این موارد را نیز برای نمایش تبلیغات ادسنس، اختصاص دهید. در کل کسب درآمد از ادسنس به این صورت است که شما یک وب سایت دارید که در حال حاضر فعال بوده و ترافیک و ورودی خوبی نیز دارد، با نمایش تبلیغات بنری گوگل شما می‌توانید درآمد کسب کنید.

موفقیت در گوگل ادسنس، بصورت مستقیم با میزان ترافیک ورودی وب‌سایت شما ارتباط دارد. هرچه ورودی سایت شما بیشتر باشد، درآمد شما نیز بیشتر می‌شود. گوگل ادسنس در ازای نمایش و کلیک بر روی تبلیغات مبلغی را پرداخت می‌کند.

پس برای اینکه بتوانید درآمد خوبی از ادسنس کسب کنید، باید بصورت مداوم محتوای خوب تولید کرده و بر روی وب سایت خودتان کار کنید تا ترافیک بیشتری را به سمت سایت خودتان هدایت کنید.

شما می‌توانید با یک اکانت ادسنس چندین سایت و کانال یوتیوب را تجاری کرده و کسب درآمد کنید. نیازی نیست که برای هر سایت یک اکانت جدا ایجاد کنید. تعداد زیادی از تولید کنندگان محتوا، ترجیح می‌دهند که با ایجاد چند سایت یا کانال محتوا در حوزه‌های مختلف محتوا تولید کرده و با ادسنس درآمد بیشتری کسب کنند.

کسب رتبه خوب در لیست نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ، رمز موفقیت شما در ادسنس خواهد بود. پس سئو یا SEO سایت خود را باید جدی بگیرید.

انواع تبلیغات در گوگل ادسنس

انواع مختلف تبلیغات ادسنس

نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشید این است که تبلیغات در ادسنس انواع مختلفی دارند. انواع مختلف تبلیغات در ادسنس سود مختلفی را نیز برای شما خواهند داشت. چراکه برخی از آن‌ها در فضای بزرگتری نمایش داده می‌شوند. با اینکه تبلیغات بزرگتر درآمد بیشتری را برای شما دارند، اما این نکته هم مهم است که این نوع تبلیغات مزاحمت بیشتری را برای کاربر نیز ایجاد می‌کنند پس شما باید در این زمینه تعادل مناسبی ایجاد کنید تا تجربه کاربری سایت شما افت نکند.

تبلیغات دیسپلی Display ads

تبلیغات دیسپلی را تقریبا همه ما در سایت‌های مختلف دیده‌ایم. این نوع تبلیغات بصورت طبیعی در سایزهای مختلف نمایش داده می‌شوند و می‌توانند با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش دستگاه کاربر، سازگار شوند. این ویژگی برای وب سایت‌هایی که میزان برابری کاربران موبایلی و دسکتاپی دارند، بسیار کارآمد است.

علاوه بر این سایز نمایش این نوع تبلیغات می‌تواند بصورت ثابت نیز تنظیم شود تا در تمام حالت‌ها به یک اندازه نمایش داده شود. این نوع تبلیغ برای کسب درآمد از وب سایت بدون ایجاد مزاحمت‌های زیاد برای کاربر روش خوبی است.

تبلیغات In-feed

این نوع تبلیغات عموما برای مقاله‌های لیستی استفاده می‌شوند. فرض کنید شما یک مقاله نوشته‌اید و در آن بهترین مدل‌های لپتاپ را لیست کرده اید. با تبلیغات In-feed شما می‌توانید تبلیغ را در فواصل بین آیتم‌های لیست قرار دهید.

برای مثال شما می‌توانید بین دو مورد از آیتم‌های لیست لپتاپ‌ها یک تبلیغ قرار دهید، این شانس دیده شدن تبلیغ توسط کاربر را بیشتر می‌کند. اگر تبلیغ با موضوع لیست شما مرتبط باشد حتی ممکن است کاربر بر روی آن کلیک نیز بکند.

تبلیغات درون مقاله‌ای یا In Article ads

مانند تبلیغات In-feed، تبلیغات درون مقاله‌ای نیز در بدنه محتوای مقاله قرار می‌گیرند و در فضاهای مختص تبلیغات جا نمی‌گیرند.

بجای اینکه تبلیغ در بالا، پایین یا کناره صفحات سایت نمایش داده شوند، تبلیغات درون مقاله‌ای در متن سایت و بین پاراگراف‌ها نمایش داده می‌شوند. زمانی که کاربر در حال مطالعه محتوا است و داخل صفحه به پایین حرکت می‌کند، تبلیغات را نیز مشاهده کرده و در حالت ایده‌آل روی آن کلیک می‌کند.

تبلیغات درون مقاله‌ای با اینکه با سایز نسبتا بزرگ نمایش داده می‌شوند، به تجربه کاربری چندان ضربه وارد نکرده و مزاحمت زیادی برای کاربر ایجاد نمی‌کنند.

محتوای همسان Matched content

تبلیغات محتوای همسان موضوعی متناسب و مرتبط با محتوای مورد علاقه کاربر دارند. این نوع تبلیغات بصورت جدول مانند نمایش داده می‌شوند و شامل تصاویر، متن و لینک می‌باشند.

این نوع تبلیغات معمولا در انتهای مقالات بلاگ وب‌سایت نمایش داده می‌شوند. مزیت این نوع تبلیغات این است که با علایق کاربر و محتوایی که مطالعه می‌کند ارتباط نزدیکی دارند و ظاهر صرفا تبلیغاتی ندارند. به همین خاطر کاربر بر روی آن بیشتر کلیک می‌کند زیرا به موضوع آن علاقه دارد به همین خاطر این نوع تبلیغات برای بازاریابی نیز بسیار مناسب هستند.

تبلیغات موتور جستجو یا Search engine ads

تبلیغات موتور جستجو در لیست نتایج جستجو گوگل نمایش داده می‌شوند، برای اینکه شما بتوانید از این نوع تبلیغات هم کسب درآمد کنید، باید از موتور جستجوی گوگل در سایت خودتان استفاده کنید.

زمانی که کاربر در فیلد جستجوی سایت شما عبارتی را سرچ می‌کند، گوگل تعدادی لینک تبلیغاتی را در لیست نتایج جستجو به کاربر نمایش می‌دهد که با موضوع سرچ کاربر مرتبط هستند. با این کار شما به کاربر کمک می‌کنید که اطلاعات مورد نیازش را پیدا کرده و در ازای آن درآمد نیز کسب می‌کنید.

سایز استاندارد تبلیغ در گوگل ادسنس

گوگل ادسنس چطور کار می‌کند؟

گوگل ادسنس به ظاهر یک بستر ساده با کارایی راحت است، اما نکات ریز و جزئیات زیادی در آن وجود دارد که به شما کمک می‌کند درآمد بیشتری کسب کنید. به همین خاطر باید با نحوه کار ادسنس از پایه آشنا شوید.

زمانی یک نفر می‌خواهد سایت خود را تبلیغ کند، راه‌های زیادی برای این کار پیش رو دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای این هدف، استفاده از گوگل ادز است. گوگل ادز در واقع نیمه دیگر ادسنس است.

زمانی که یک کسب و کار بخواهد کالا یا خدمات خود را تبلیغ کند، باید در گوگل ادز ثبت نام کرده و یک حساب کاربری ایجاد کند. گوگل ادز به کسب و کارها اجازه می‌دهد که کمپین‌های تبلیغاتی خود را ایجاد کرده و در ازای بازدید کنندگانی که از طریق گوگل ادز به سایت آن‌ها وارد می‌شوند، باید هزینه‌ای را به گوگل پرداخت کنند.

به همین خاطر گوگل به فضایی برای نمایش تبلیغات افراد مختلف نیاز دارد، اینجا جایی است که گوگل ادسنس وارد می‌شود. زمانی که شما در ادسنس حساب کاربری ایجاد کرده و فضایی را برای تبلیغات به آن اختصاص دهید، تبلیغ کنندگان می‌توانند این فضا را دیده و برای نمایش تبلیغ خود در آن در یک مزایده با هم رقابت کنند.

به عنوان یک میزبان تبلیغات ادسنس، شما بر روی نوع تبلیغاتی که در سایت شما نمایش داده می‌شود، کنترل کامل دارید. اما باید توجه داشته باشید که تبلیغات کوچک تاثیر کمتری روی خوانایی محتوای سایت شما دارند و مزاحمت کمتری برای کاربر ایجاد می‌کنند. اما تبلیغات بزرگتر با اینکه سود بیشتری برای شما دارند، فضای بیشتری اشغال کرده و مزاحمت بیشتری برای کاربر ایجاد می‌کنند.

نکته مهم در کسب درآمد از ادسنس این است که طراحی سایت شما و سئو آن مهم‌ترین فاکتورها در موفقیت شما هستند. هرچه سایت شما کاربران بیشتری را به خود جذب کند، درآمد و سود شما از ادسنس بیشتر خواهد بود.

درآمد گوگل ادسنس چقدر است؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، درآمد شما از ادسنس کاملا به میزان ترافیک و تعداد بازدید صفحات سایت شما بستگی دارد چون ادسنس در ازای کلیک و بازدید تبلیغات به شما پول پرداخت می‌کند. علاوه بر این میزان درآمد ادسنس به دسته بندی محتوای شما و موقعیت جغرافیایی کاربران سایت شما نیز بستگی دارد.

بهترین راه برای تخمین میزان درآمد ادسنس، استفاده از ماشین حساب گوگل است. گوگل یک ابزار آنلاین ایجاد کرده که به وسیله آن می‌توانید بصورت حدودی میزان درآمد خود از ادسنس را تخمین بزنید. برای استفاده از ابزار AdSense Revenue Calculator کافیست دسته بندی محتوای سایت خود را در آن وارد کرده و موقعیت جغرافیایی که اکثر کاربران سایت شما از آن جا هستند را از لیست کشویی انتخاب کنید. سپس از نوار پایینی میزان ترافیک ماهانه سایت خود را وارد کرده و در انتهای باکس، میزان درآمد حدودی ادسنس را برای سایت خود مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که این عدد یک مبلغ کاملا تخمینی است و درآمد واقعی شما ممکن است کمتر یا بیشتر از این مقدار باشد. طبیعتا دقیق‌ترین راه برای بدست آوردن میزان درآمد از گوگل ادسنس این است که آن را روی سایت خود فعال کنید و چند ماه از آن استفاده کنید تا بصورت دقیق‌تری درآمد ادسنس را برای سایت خودتان بدست آورید.

اگر میزان درآمد آن کمتر از مقداری که شما انتظار داشتید بود، در هر زمان می‌توانید ادسنس را غیر فعال کنید.

فاکتورهای تعیین کننده درآمد ادسنس

با توجه به توضیحات بالا فاکتورهای زیر در کنار هم میزان درآمد شما از ادسنس را مشخص می‌کنند:

  • میزان ترافیک و بازدید سایت شما
  • نوع و دسته بندی محتوایی که تولید می‌کنید
  • موقعیت مکانی کاربران سایت شما
  • نحوه تنظیمات نمایش تبلیغ در سایت‌تان

نتیجه گیری

مهمترین نکته در استفاده از گوگل ادسنس برای کسب درآمد این است که گوگل سایت‌هایی با دامنه ir، هاست ایرانی و زبان فارسی را تایید نمی‌کند. پس اگر قصد استفاده از این سرویس را دارید باید محتوا را به زبانی غیر از فارسی تولید کنید. از دامنه‌های بین المللی استفاده کرده و سایت را بر روی هاست خارجی پیاده سازی کنید.

همچنین برای نقد کردن درآمد ادسنس نیز شما باید یا یک حساب بانکی بین المللی و مورد تایید گوگل داشته باشید و یا با یک شرکت واسط برای نقد کردن درآمد ادسنس همکاری کنید. البته شرکت‌های واسط طبیعتا مبلغی را به عنوان کارمزد از درآمد شما کسر خواهند کرد.

در نهایت باید ذکر کنیم که ادسنس یک گزینه عالی برای کسب درآمد دلاری است. اما این سرویس برای همه نیست؛ شما به مهارت‌هایی مانند سئو و مدیریت سایت نیاز دارید و همچنین باید به یک زبان خارجی مانند انگلیسی نیز تسلط داشته باشید. اگر چنین شرایطی را دارید یا سرمایه اولیه برای استخدام نیروی متخصص را دارید، شک نکنید که در صورت داشتن استراتژی خوب و برنامه ریزی دقیق موفق خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آریاز ادز می باشد.

بالا

ثبت درخواست مشاوره

درخواست مشاوره

"(الزامی)" indicates required fields