چطور بهترین نتیجه را از تبلیغات بنری گوگل دریافت کنیم؟(تصویر شاخص)

چطور از تبلیغات بنری گوگل بهترین نتیجه را دریافت کنیم؟

شبکه نمایش گوگل (Google’s Display Network)، یک مجموعه بسیار بزرگ از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها است. این شبکه شامل یوتیوب، فیسبوک، توییتر و میلیون‌ها وب سایت در حوزه‌های مختلف است. تبلیغات دیسپلی نتورک گوگل در ایران به عنوان تبلیغات بنری گوگل نیز شناخته می‌شود. تبلیغات بنری گوگل مانند سایر روش‌های تبلیغات گوگل، از طریق پنل گوگل ادز انجام می‌شود.

این روش یکی از بهترین روش‌های تبلیغات آنلاین است و می‌تواند سرنخ‌ها و بازدیدهای بسیار زیادی را برای کسب و کارهای مختلف ایجاد کند. در این نوع تبلیغات این امکان فراهم شده تا شما بتوانید به هر نحوی که بخواهید تبلیغ خود را ایجاد کنید. طراحی و نمایش خلاقانه تبلیغات در تبلیغات بنری، این روش را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای افزایش آگاهی از برند و توسعه کسب و کارها تبدیل کرده است. گوگل نیز در زمینه طراحی بنرها و نمایش تبلیغ و همچنین بکارگیری انواع خلاقیت‌ها دست تبلیغ کنندگان را بسیار باز گذاشته است.

با اینکه استفاده از تبلیغات بنری می‌تواند برای رشد کسب و کارها بسیار مفید باشد، اما مانند سایر روش‌های تبلیغ، نکاتی وجود دارد که با بکارگیری آن‌ها نتایج بهتر و رشد بیشتری را برای تبلیغ کنندگان به ارمغان می‌آورد. در این مقاله قصد داریم  چند نکته و ترفند را توضیح دهیم که به شما کمک می‌کنند بهترین بازخورد و نتیجه را از تبلیغات بنری گوگل بدست بیاورید.

1. بنرهای خود را در تمام سایزهای مورد تایید گوگل طراحی کنید

گوگل ادز سایزهای مختلفی را برای طراحی بنر تبلیغاتی به شما ارائه می‌دهد. شما باید بنر تبلیغاتی خود را در تمام این سایز‌ها طراحی کنید. اکثر افراد هنگام ایجاد تبلیغ خود، از دو یا سه سایز استفاده می‌کنند که این کار یک اشتباه بزرگ است. اما چرا؟

گوگل ادز تبلیغات را بر اساس دستگاه مورد استفاده کاربر به او نمایش می‌دهد. سایز بنر تبلیغاتی در دستگاه‌های مختلف بسته به سایز صفحه نمایش و محل نمایش تبلیغ متفاوت است. اگر یک بنر تبلیغاتی، برای یک دستگاه مشخص و جایگاه نمایش آن، سایز متناسب با آن را نداشته باشد، پس گوگل آن را نمایش نخواهد داد.

این یعنی شما با عدم طراحی بنر تبلیغاتی خود در تمام سایزها، شانس نمایش تبلیغ خود را به تعداد زیادی کاربر کاهش می‌دهید. هدف از تبلیغات همیشه دیده شدن یک برند، محصول یا خدمات است پس کاهش میزان نمایش تبلیغ با هدف اصلی ما از تبلیغات متضاد است.

در ادامه راهنمای سایز بنر تبلیغاتی برای دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ برای شما قرار می‌دهیم.

سایز بنرهای تبلیغاتی در دسکتاپ برای گوگل ادزسایز بنر تبلیغاتی در موبایل و تبلت برای گوگل ادز

2. لوگو خودتان را در همه بنرها بصورت واضح قرار دهید

قرار دادن لوگو در بنر تبلیغاتی، بسیار مهم است. لوگو شما باید در بنر تبلیغاتی در اندازه مناسب و در جایی قرار بگیرد که کاربر آن را به راحتی ببیند. این کار به شدت در افزایش آگاهی از برند شما تاثیرگذار است. همچنین این کار باعث می‌شود که کاربر بعد از مدتی هرجا که تبلیغ شما را می‌بیند، متوجه شود که این تبلیغ برای چه شرکتی و بابت چه کالا یا خدماتی است؟ که این موضوع سبب ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب می‌شود.

افزایش آگاهی از برند و ماندگاری آن در ذهن مخاطب در نهایت باعث ایجاد اعتماد به برند شما خواهد شد. کاربران نشان داده‌اند که به برندهایی که قبلا آن‌ها را دیده‌اند بیشتر اعتماد کرده و تمایل به خرید از این برندها در کاربر بیشتر است.

تاثیر قرار دادن لوگو در بنرهای تبلیغاتی در گوگل ادز

پس در تمام بنرهای تبلیغاتی خود لوگو کسب و کارتان را قرار دهید. اگر بتوانید آن را در بالای بنر قرار دهید بهتر است، چون کاربر اول بالای بنر را می‌بیند، اما اگر این امکان وجود نداشت، پایین بنر نیز محل مناسبی برای قرارگیری لوگو شما خواهد بود.

3. از یک فونت زیبا و خوانا استفاده کنید

در تبلیغات بنری شما فقط چند ثانیه برای جلب توجه کاربر فرصت دارید پس پیام تبلیغ خود را واضح بیان کرده و آن را با فونتی خوانا و ترجیحا زیبا بنویسید. تجربه نشان داده که دامنه توجه و تمرکز کاربران اینترنت بسیار کوتاه است؛ چیزی حدود 3تا 5 ثانیه. این یعنی شما باید در همین مدت زمان کوتاه پیام خود را طوری به کاربر منتقل کرده و توجه او را جلب کنید که او متقاعد شود زمان بیشتری را برای بررسی پیشنهاد صرف کند.

اگر از فونت‌های خاص و پیچیده استفاده کنید و کاربر لازم باشد که برای خواندن پیام شما، تمرکز کند، قطعا یا به احتمال زیاد توجهی به تبلیغ شما نخواهد کرد. خوانایی مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی فونت نوشته‌های تبلیغ شما است و باید همیشه خوانایی را جزو اولویت‌های اصلی خود در انتخاب فونت قرار دهید.

 

4. تصویر محصول خود را در بنر تبلیغاتی قرار دهید

محصول یکی از مواردی است که تبلیغ آن از طریق تبلیغات بنری گوگل بازخورد خیلی خوبی دارد. البته در صورتی که تبلیغ محصول را به صورت اصولی طراحی کنید. اگر قصد تبلیغ محصول مشخصی را از طریق تبلیغات بنری گوگل دارید، حتما تصویر محصول را در بنر تبلیغاتی خود قرار دهید. همه ما هنگام خرید یک محصول، دوست داریم کالایی که می‌خریم را پیش از پرداخت هزینه، ببینیم. هیچکس هیچ محصولی را نادیده نمی‌خرد.

پس اگر بخواهیم یک محصول را تبلیغ کنیم، ضروری است که در محتوای تبلیغ خود، تصویر واضح و باکیفیتی از محصول خود قرار دهیم. با این کار مشتری قبل از اینکه وارد سایت و لندینگ پیج تبلیغ شما شود، می‌داند محصولی که قصد خرید آن را دارد، چه شکل و شمایلی دارد؟

تاثیر قرار دادن تصویر محصول در بنرهای تبلیغاتی گوگل ادز

طبق تحقیقاتی که بر روی رفتار کاربران در مواجهه با تبلیغ‌های مختلف انجام شده، این موضوع اثبات شد که اگر در تبلیغ تصویر واضحی از محصول قرار بگیرد، احتمال این که کاربر بر روی آن کلیک کند، به شدت افزایش می‌یابد. پس شما هم در طراحی بنرهای تبلیغاتی خود سعی کنید فضایی را به تصویر محصول خود اختصاص دهید.

5. از فراخوان به اقدام (CTA) استفاده کنید

ممکن است این موضوع بدیهی به نظر بیاید که ما در تبلیغ خود کاربر را به انجام یک اقدام مشخص، فرا بخوانیم. اما باورتان نمی‌شود که همین موضوع به ظاهر بدیهی چقدر نادیده گرفته می‌شود. عدم استفاده از CTA یا Call To Action اشتباهی است که حتی بزرگترین شرکت‌های بین المللی هم در کمپین‌های تبلیغات بنری خود مرتکب می‌شوند. پس ما لازم دانستیم که بر روی این موضوع مجددا تاکید کنیم تا شما عزیزان استفاده از CTA را فراموش نکنید.

استفاده از فراخوان به اقدام، باعث می‌شود که کاربر جای مشخصی برای کلیک بر روی تبلیغ شما داشته باشد و در متقاعد سازی او به کلیک بر روی تبلیغ نیز تا حدی تاثیرگذار است. سعی کنید از فراخوانی استفاده کنید که با پیام تبلیغ شما سازگار است. استفاده از عباراتی مانند “اینجا کلیک کنید” یا “اطلاعات بیشتر” به دلیل اینکه بسیار عمومی هستند توصیه نمی‌شود. سعی کنید فقط در صورت ضرورت از این عبارات استفاده کنید.

نکته: طبق تحقیقات، استفاده از رنگ قرمز در دکمه فراخوان به اقدام یا CTA میل کاربر به کلیک را بیشتر کرده و در جلب توجه کاربر نیز بهتر از سایر رنگ‌ها عمل می‌کند.

6. از رنگ‌های سازمانی برند خودتان در بنر استفاده کنید

رنگ‌های سازمانی برند شما، بخش مهمی از هویت آن است. شما باید در تمامی بنرهای تبلیغاتی خودتان، از همین رنگ‌ها استفاده کنید تا هویت برند شما حفظ شود. استفاده از رنگ‌های مختلف و متفرقه، اعتبار برند شما را خدچه دار کرده و باعث می‌شود برند شما حرفه‌ای به نظر نرسد.

در طراحی بنرهای خود در تبلیغات بنری گوگل سعی کنید تا حد امکان از رنگ‌های سازمانی برند خودتان استفاده کنید چراکه این کار باعث افزایش آگاهی از برند شما شده و باعث می‌شود کاربر برند شما را راحت‌تر بشناسد.

7. سعی کنید طرح بنر تبلیغاتی به طراحی وب سایت نزدیک باشد

بهتر است طراح و دیزاین بنر تبلیغاتی شما به طرح و تم وب سایت شما نزدیک باشد. اگر کاربر بعد از کلیک بر روی تبلیغ شما، وارد یک وب‌سایتی شود که طراحی کاملا متفاوت با بنر تبلیغاتی داشته باشد، ممکن است احساس کند که وارد سایت اشتباهی شده و صفحه سایت شما را بسته و از آن خارج شود.

سعی کنید طراحی المان‌های تبلیغ مانند تصاویر، فونت و دکمه فراخوان به اقدام را مشابه با وب‌‎سایت خودتان انجام دهید.

8. اگر از پس زمینه سفید استفاده می‌کنید، کادر تبلیغ را مشخص کنید

اگر پس زمینه تبلیغ شما به رنگ سفید است، بهتر است که حاشیه اطراف تبلیغ را با یک رنگ متضاد و واضح مشخص کنید. عدم وجود کادر واضح اطراف تبلیغ، باعث می‌شود که هم کاربر و هم گوگل این حس را داشته باشند که شما قصد داشتید که آن‌ها را از طریق حقه و کلک مجاب به کلیک بر روی تبلیغ نمایید.

به همین خاطر توصیه می‌شود که در بک گراندهای سفید از کادر مشکی یا رنگ دیگری که مرزبندی تبلیغ را به وضوح نمایش دهد، استفاده کنید.

سخن پایانی

طراحی کمپین و مدیریت آن در تبلیغات بنری گوگل ادز، در ابتدا کمی سخت و زمان بر است اما اگر با نحوه انجام اصولی آن آشنا شوید و تجربه کافی را کسب کنید، قطعا می‌توانید کمپین‌های خوب و پر بازده‌ای ایجاد کنید. اما تعداد زیادی از کسب و کارها و مدیران آن‌ها نیروی متخصص و زمان کافی برای انجام این کار را ندارند. اما سود و بازخورد این نوع تبلیغات به حدی زیاد است که صرف نظر کردن از آن باعث می‌شود که از مزایای آن غافل شوند. به همین خاطر شرکت آریاز، خدمات طراحی، پیاده سازی و مدیریت کمپین های تبلیغات بنری گوگل را برای افرادی که شارژ اکانت خود را از طریق وب‌سایت آریاز ادز تهیه کنند، بصورت رایگان انجام می‌دهد.

پس اگر شما هم زمان و نیروی متخصص این کار را ندارید، می‌توانید با خیالی آسوده به کارشناسان متخصص و باتجربه ما اعتماد کنید. شرکت آریاز بهترین بازخورد را با کمترین هزینه ممکن برای شما تضمین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آریاز ادز می باشد.

بالا

ثبت درخواست مشاوره

درخواست مشاوره

"(الزامی)" indicates required fields