همه چیز درباره تبلیغات در جیمیل

همه چیز درباره تبلیغات در جیمیل

تبلیغات در جیمیل یکی روش‌های خوب و کارآمد در حوزه ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی است. با توجه به اینکه استفاده از جیمیل به واسطه استفاده از آن در همه گوشی‌های هوشمند، در سال‌های اخیر بسیار فراگیر شده، این روش بازاریابی نسبت به قبل حتی کارآمدتر نیز شده است.

میانگین استفاده از سرویس جیمیل در ایران نسبت به جهان کمتر است. این عدد در جهان بین 10 تا 60 دقیقه در روز است و در ایران بین 3 تا 10 دقیقه است. اما باز هم همین عدد کم برای جلب توجه کاربر به یک تبلیغ جذاب کافی است.

علاوه بر این در روش‌های سنتی ایمیل مارکتینگ شما باید یک لیست از آدرس ایمیل‌هایی که می‌خواهید برای آن‌ها پیام تبلیغاتی خود را ارسال کنید، تهیه می‌کردید، اما در جیمیل مارکتینگ، شما نیازی به این لیست ندارید و می‌توانید مخاطبان خود را با فیلترهایی مانند سن و شغل و … انتخاب کرده و گوگل با توجه به این فیلترها ایمیل شما را برای تمامی کاربران واجد این شرایط ارسال می کند.

در ادامه توضیح می‌دهیم که جیمیل ادز چیست و چگونه کار می‌کند؟ همچنین نکاتی را برای افزایش بازخورد تبلیغات جیمیلی بیان می‌کنیم.

راهنمای جیمیل مارکتینگ

تبلیغات جیمیلی چیست؟

تبلیغات جیمیلی نوعی روش تبلیغات است که در آن تبلیغ در لیست ایمیل‌های دریافتی کاربران جیمیل یا همان Inbox کاربر نمایش داده می‌شود. مانند سایر روش‌های تبلیغات گوگل این سرویس نیز از طریق پنل گوگل ادز قابل دسترسی است. تبلیغاتی جیمیلی از لحاظ ظاهری مانند سایر ایمیل‌های دریافتی کاربر هستند و تفاوت چندانی ندارند و در بالای لیست ایمیل‌ها نمایش داده می‌شوند.

زمانی که کاربر بر روی این تبلیغات کلیک کند، مانند یک ایمیل معمولی باز می‌شوند و معمولا شامل یک تصویر، یک پیشنهاد مشخص یا همان تبلیغ و یک فراخوان به اقدام یا CTA می‌شوند. در این نوع تبلیغات شما می‌توانید بر اساس فاکتورهایی مانند موقعیت جغرافیایی یا کلمات کلیدی که فرد سرچ می‌کند، کاربران را برای تبلیغ هدف گذاری کنید.

در واقع در تبلیغات جیمیلی، شما به گوگل می‌گویید که چه کاربری را برای تبلیغ مدنظر دارید و گوگل بر اساس توضیحات شما، تبلیغ شما را در صندوق ورودی جیمیلی کاربرانی که بیشترین تشابه را با کاربر شما دارند، نمایش می‎دهد. هزینه تبلیغات نیز به صورت کلیکی است یعنی شما به ازای هر کلیک هزینه‌ مشخصی را پرداخت خواهید کرد و نمایش تبلیغ هزینه ندارد.

تبلیغات جیمیلی را از کجا شروع کنیم؟

اگر قصد دارید اولین کمپین تبلیغات جیمیلی خود را شروع کنید، باید یک اکانت گوگل ادز داشته باشید. زمانی که اکانت گوگل ادز خود را ایجاد یا تهیه کردید، می‌توانید مسیر ساخت کمپین را شروع کنید.

نکته: شما می‌توانید اکانت گوگل ادز را بصورت رایگان ایجاد کنید، اما به دلیل تحریم‌ها بصورت مستقیم نمی‌توانید آن را شارژ کنید. ساده‌ترین کار این است که از طریق سایت آریاز ادز اقدام به خرید اکانت گوگل ادز نمایید. در صورت خرید شارژ اکانت گوگل ادز از آریاز هزینه‌ای بابت ساخت اکانت پرداخت نخواهید کرد و فقط کافیست به میزان دلخواه شارژ اکانت گوگل ادز خریداری نمایید.

راه اندازی کمپین تبلیغات در جیمیل

برای ساخت کمپین تبلیغات جیمیلی باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد بخش Campaigns شده و بر روی دکمه + کلیک کنید.
  2. گزینه display Network Only را در منوی کشویی که باز شد، انتخاب کنید.
  3. در صفحه بعد از شما خواسته می‌شود که برای کمپین خود یک نام انتخاب کنید. همچنین در این مرحله گزینه All Features را انتخاب کرده و مناطق جغرافیایی که می‌خواهید تبلیغ در آن‌ها نمایش داده شود را انتخاب کنید. در این قسمت شما می‌توانید مناطقی که نمی‌خواهید تبلیغ شما در آن جا نمایش داده شود را نیز انتخاب کنید.
    نکته: به دلیل تحریم شما نمی‌توانید مستقیما ایران را به عنوان کشور هدف انتخاب کنید اما با تنظیم زبان کاربر و انتخاب کلمات کلیدی فارسی می‌توانید کاربران ایرانی را با دقت بالایی انتخاب کنید.
  4. در قسمت پایین‌تر صفحه شما باید استراتژی قیمت گذاری خود را مشخص کنید. شما می‌توانید با انتخاب گزینه Manual تمامی قیمت گذاری‌ها را بصورت دستی وارد کنید. اما در حالت اتوماتیک گوگل قیمت گذاری را انجام می‌دهد. با تعیین حداکثر قیمت، شما می‌توانید حداکثر هزینه‌ای که حاضر هستید برای هر کلیک پرداخت کنید را تعیین می‌کنید و با این کار قیمت گذاری اتوماتیک را می‌توانید محدود کنید تا بیش از حد بودجه شما را مصرف نکند. این رقم را شما باید بر اساس بودجه کلی تبلیغات مشخص کنید. طوریکه تعادل بین میزان نمایش و کلیک برقرار باشد.
  5. افزونه‌هایی که می‌خواهید را در قسمت Ad Extensions انتخاب کنید. این افزونه‌ها می‌توانند نرخ کلیک تبلیغ شما را بهینه کرده یا شماره تلفن شما را بصورت مستقیم در بدنه تبلیغ قرار دهند تا کاربر با یک کلیک بتواند با شما تماس بگیرد.
  6. روش هدف گذاری خود را انتخاب کنید. شما باید در قسمت Targeting گزینه Use a Different Targeting Method را انتخاب کرده و گزینه Placements را انتخاب کرده و google.com را به عنوان محل قرارگیری تبلیغ اضافه کنید.

نحوه نمایش تبلیغات جیمیل در موبایل

ساخت تبلیغ جیمیلی

زمانی که مراحل بالا را طی کردید، می‌توانید کمپین را تایید و نهایی کنید. بعد از این مرحله نوبت به ساخت تبلیغ می‌رسد. برای ساخت هر تبلیغ شما باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. بر روی تب Ads کلیک کنید و سپس بر روی دکمه + کلیک کنید. در این قسمت گزینه Ad Gallery را از منویی که باز می‌شود انتخاب کنید.
  2. از بین مواردی نمایش داده می‌شود باید گزینه Gmail Ads را برای تبلیغات جیمیلی انتخاب کنید.
  3. فرمت تبلیغ خود را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید:
    Gmail Image: تبلیغات تصویری در جیمیل
    Single Product: تبلیغات تک محصولی در جیمیل
    Gmail Multiple Products: تبلیغات چند محصولی در جیمیل
    Custom HTML Code Upload: تبلیغات با کد HTML شخصی سازی شده
  4. محتوای تبلیغ خود را از طریق بخش سمت چپ تکمیل کنید. تمامی اطلاعاتی که خواسته شده را وارد کرده و تصویر مناسب یا کد HTML را نیز در این قسمت بارگذاری کنید.
  5. در پایان و در قسمت Select Ad Group شما باید تبلیغی که ساختید را به یک گروه تبلیغ یا همان Ad Group متناسب متصل کنید. (اد گروپ را باید از قسمت Ad Groups ایجاد کرده و در آن کلمات کلیدی مدنظر خودتان را انتخاب کنید.)

نکات مهم در استفاده از جیمیل ادز

زمانی که شما تبلیغ خود را ایجاد کرده و آن را راه اندازی کردید، باید کم کم نتایج حاصل از آن را نیز مشاهده کنید. کلیه آمار و اطلاعات کمپین شما از طریق پنل گوگل ادز قابل اندازه‌گیری است. اما اگر آمار و اطلاعاتی نمایش داده نشد یا آن طور که شما انتظار داشتید نبود، می‌توانید نکاتی که در ادامه بیان می‌شود را به کار ببرید تا عملکرد کمپین خود را بهبود ببخشید و نتایج بهتری دریافت کنید.

به تبلیغات جیمیلی مانند تبلیغات کلیکی نگاه کنید

با اینکه تبلیغات جیمیلی نیز مانند تبلیغات استاندارد گوگل، بصورت کلیکی هستند، طبیعی است ساختار آن‌ها و همچنین مدیریت آن مانند تبلیغات کلیکی عادی است. به همین دلیل شما باید برای بهینه سازی تبلیغات جیمیلی مشابه تبلیغات کلیکی عمل کنید. نمایش تبلیغات جیمیلی شما در حالت بسته است. یعنی کاربر در ابتدا و پیش از آن که روی آن کلیک کند، فقط یک تیتر و یک توضیح کوتاه مشاهده می‌کند.

شما باید با این تبلیغات مانند تبلیغات کلیکی در لیست نتایج گوگل رفتار کنید. یعنی تیتر توضیحات شما باید تا حدی جذاب و جالب توجه باشد که کاربر را به کلیک بر روی آن متقاعد کند. همچنین زمانی که کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک می‌کند و آن را باز کند باید یک صفحه و محتوای جذاب ببیند. مانند وقتی که کاربر بر روی تبلیغات سرچ گوگل کلیک می‌کند و وارد لندینگ پیج آن می‌شود. پس محتوای ایمیل تبلیغاتی خود را نیز مانند یک لندینگ پیج حرفه‌ای طراحی و پیاده سازی کنید.

سعی کنید از تصاویر جذاب و متن کوتاه و واضح استفاده کنید و به کمک آن ها کاربر را به سمت CTA تبلیغ خودتان هدایت کنید.

یکی از مزایای مهم جیمیل مارکتینگ از طریق گوگل ادز

دامنه وب‌ سایت‌های مرتبط را هدف قرار دهید

زمانی قصد دارید مخاطبان تبلیغ خود را هدف گذاری کنید، گوگل ادز گزینه‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از این گزینه‌ها که شما باید حتما از آن استفاده (سوء استفاده) کنید، گزینه Domain Targeting است. این گزینه به شما اجازه می‌دهد که کاربران مدنظر خودتان را بر اساس وب سایت‌هایی که در گذشته از آن بازدید کرده‌اند، هدف قرار دهید.

با انتخاب یک دامنه مشخص، گوگل گروه مخاطبان تبلیغ شما را بر اساس افرادی که از آن وب سایت بازدید کرده‌اند ایجاد می‌کند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید از این گزینه استفاده خوبی بکنید این است که دامنه وب سایت خود را به همراه وب سایت رقبایتان وارد کنید. به این وسیله شما افرادی را هدف تبلیغ قرار می‌دهید که به کالا یا خدمات برند شما علاقه‌مند هستند.

آمار و ارقام تبلیغات را تحت نظر بگیرید

آخرین نکته‌ای که برای افزایش بازخورد تبلیغات جیمیلی می‌توانیم بیان کنیم این است که شما باید آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد کمپین خود را از طریق پنل گوگل ادز تحت نظر بگیرید. اطلاعاتی که در بخش آمار گوگل ادز در اختیار شما قرار می‌گیرد می‌تواند در بهینه سازی کمپین شما و افزایش بازخورد آن بسیار کارآمد باشد.

شما باید با استفاده از این اطلاعات و تحلیل آن‌ها، تعیین کنید که چه مواردی برای کمپین مناسب هستند و چه مواردی ارزشی به کمپین اضافه نمی‌کنند، همچنین فاکتورهایی که نیاز به بهینه سازی و بهتر شدن دارند را نیز می‌توانید با آنالیز این اطلاعات پیدا کنید.

در پنل گوگل ادز اطلاعات زیر را می‌توانید به صورت مستقیم شاهده کنید:

  • هزینه هر کلیک (Cost Per Click یا CPC)
  • نرخ تبدیل (Conversion Rate)
  • تعداد نمایش تبلیغ (Impressions)
  • نرخ کلیک (Click-through rate یا CTR)

طراحی، پیاده سازی و مدیریت کمپین تبلیغات در جیمیل با آریاز ادز

استفاده درست و اصولی از گوگل ادز و به ویژه تبلیغات جیمیلی، نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد. با توجه ماهیت کلیکی این نوع تبلیغات، عدم تنظیم درست کمپین ممکن است باعث هدر رفتن بودجه تبلیغات شود. به همین خاطر بهتر است که از یک شرکت متخصص در این زمینه کمک گرفته شود. شرکت آریاز ادز بیش از 12 سال در زمینه تبلیغات جیمیلی تجربه و سابقه دارد. کلیه کارشناسان ما مدرک تایید مهارت خود را از گوگل دریافت می‌کنند.

شرکت آریاز در راستای استفاده بهتر و مفیدتر کسب و کارها از سرویس‌های تبلیغات گوگلی مانند جیمیل ادز، خدمات مدیریت کمپین را بصورت رایگان به مشتریان خود ارائه می‌دهد. یعنی اگر شما شارژ اکانت خود را از طریق سایت آریاز ادز تهیه کنید، هیچ هزینه اضافی بابت ساخت اکانت، طراحی، پیاده سازی و مدیریت کمپین تبلیغات جیمیلی از شما دریافت نمی‌شود.

پس اگر شما هم تجربه و مهارت استفاده از گوگل ادز را ندارید، می‌توانید با خیال آسوده به آریاز ادز اعتماد کرده و صفر تا صد تبلیغات جیمیلی خود را به ما و کارشناسان متعهد و متخصص ما بسپارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آریاز ادز می باشد.

بالا

ثبت درخواست مشاوره

درخواست مشاوره

"(الزامی)" indicates required fields