ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

یکی از رایج‌ترین مشکلات کسانی که از گوگل ادز استفاده می‌کنند، ساسپند شدن اکانت گوگل ادز آن‌ها است. دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز می‌توانند ریشه‌های مختلفی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل دلایلی که موجب ساسپند شدن اکانت گوگل ادز می‌شوند را بررسی کنیم. شناخت علل مسدود شدن اکانت گوگل ادز باعث می‌شود که ما بتوانیم از این موضوع پیشگیری کرده تا مشکلی در استفاده از اکانت گوگل ادز نداشته باشیم.

چرا اکانت گوگل ادز ساسپند می‌شود؟

حضور در بالای لیست نتایج جستجوی گوگل یک موقعیت عالی برای افزایش فروش کسب و کارها است. کسب و کارهای زیادی برای به دست آوردن این موقعیت با هم رقابت می‌کنند. صرف نظر از سئو و ترافیک ارگانیک وبسایت‌ها، گوگل ادز سریع‌ترین روش رسیدن به رتبه اول نتایج جستجوی گوگل برای هر عبارت کلیدی است.

به همین خاطر است که تعداد زیادی از کسب و کارها با صرف میلیون‌ها دلار سرمایه، برای رسیدن به رتبه اول این لیست (SERP) با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

گوگل برای کاربران گوگل ادز یا کسانی که می‌خواهند از طریق پرداخت هزینه رتبه‌های بالایی در لیست نتایج گوگل بدست آورند، قوانین مشخصی را در نظر گرفته است و رعایت این قوانین توسط تبلیغ کنندگان را بصورت دقیق تحت نظر دارد.

دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

گاهی کاربران گوگل ادز، عامدانه یا از روی عدم اطلاع، این قوانین را زیر پا می‌گذارند و این باعث ساسپند شدن اکانت گوگل ادز آن‌ها می‌شود. ساسپند شدن اکانت گوگل ادز شما، به این معنی است که شارژ اکانت گوگل ادز شما و همچنین نمایش تبلیغ شما به حالت تعلیق یا فریز در می‌آید و تا مدتی نمی‌توانید آن را استفاده کنید.

ساسپند شدن اکانت گوگل ادز در بسیاری از موارد به کسب و کارها ضرر زیادی وارد می‌کند و آن‌ها را از کسب درآمد محروم می‌کند. اما مسدود شدن اکانت گوگل ادز شما آخر خط نیست و گوگل راه توبه و رستگاری را برای شما باز گذاشته است. مگر آن که گناه نابخشودنی را مرتکب شده باشید.

مهمترین دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز + راه حل

اکثر اوقات ساسپند شدن اکانت گوگل ادز به دلیل نقض غیر عمد سیاست‌ها و قوانین گوگل است. به همین خاطر بهترین کار این است که این قوانین و سیاست‌ها را مطالعه کرده و مطمئن شوید که سایت و تبلیغ شما از آن‌ها پیروی می‌کند.

علاوه بر این ما در این قسمت سعی کردیم این قوانین را تا حد ممکن برای شما شرح دهیم تا بتوانید در هنگام ایجاد تبلیغ و لندینگ پیج کمپین‌تان آن‌ها را مدنظر داشته باشید.

  1. نقض قوانین و سیاست‌ها (Policy Violations)

یکی از مهم‌ترین دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز، نقض قوانین است. گوگل در مورد محتوای ارائه شده در تبلیغات و صفحات فرود آن‌ها، بسیار سخت گیر و جدی عمل می‌کند. انتشار محتوای غیر مجاز شامل محتوای خشونت آمیز، مبتذل و مخاطره آمیز و… باعث مسدود شدن اکانت گوگل ادز شما می‌شود.

علاوه بر این جمع آوری اطلاعات کاربر مانند کوکی‌ها نیز از نظر سیاست‌های گوگل ادز غیر مجاز بوده و شامل جریمه ساسپندی می‎‌شود.

همچنین جذب کلیک با تبلیغ غیر واقعی و گمراه کردن و فریب دادن کاربر به هر نحوی شامل جریمه شده و به ساسپندی اکانت گوگل ادز می‌انجامد.

راه حل: با در نظر گرفتن موارد بالا و بررسی مجدد سیاست‌های گوگل ادز، مشکلات موجود در تبلیغ، سایت و محصول‌تان را برطرف کرده و سپس درخواست بازبینی ارسال کنید.

  1. فعالیت مشکوک (Suspicious Activity)

تغییرات ناگهانی در میزان ترافیک سایت، افزایش ناگهانی هزینه تبلیغات در گوگل و اتفاقاتی از این قبیل بلافاصله با ساسپند شدن اکانت گوگل ادز مواجه خواهد شد. این اتفاق به دلیل محافظت از سرمایه (شارژ اکانت گوگل ادز شما) و مراقبت از حریم خصوصی کاربران در برابر حملات سایبری می‌افتد.

راه حل: باید با شرکت ارائه دهنده خدمات گوگل ادز خود تماس بگیرید و مشکل را برای آن‌ها توضیح دهید. شرکت ارائه دهنده باید با ارائه مدارک مربوط به احراز هویت اکانت به پشتیبانی گوگل، مشکل را برطرف کند.

  1. مشکلات مربوط به پرداخت (Billing Issues)

اگر کارت اعتباری که با آن شارژ اکانت انجام شده، منقضی شود یا موجودی کافی در هنگام برداشت نداشته باشد، بلافاصله اکانت شما مسدود خواهد شد. در ایران که خدمات گوگل ادز توسط شرکت‌های واسط انجام می‌شود، این کارت و اطلاعات آن نزد شرکت ارائه دهنده خواهد بود.

راه حل: با شرکت ارائه دهنده خدمات تماس گرفته و از آن‌ها بخواهید مشکل را برطرف کنند. در این مورد عملا کار بیشتری از دست شما برنخواهد آمد و صاحب کارت اعتباری باید مشکل را برطرف کند.

هشدار گوگل برای ساسپند کردن اکانت گوگل ادز
نمونه هشدار گوگل برای ساسپند کردن اکانت گوگل ادز

دیگر دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

  • تبلیغات بی‌کیفیت (Low-Quality Ads)

تبلیغ بی‌کیفیت و کوالیتی اسکور پایین و همچنین تجربه کاربری بسیار ضعیف سایت باعث ساسپند شدن اکانت گوگل شما خواهد شد.

راه حل: تبلیغ خود را بازبینی کنید و تمام جنبه‌های آن را بهینه سازی کنید. با انجام بهینه سازی‌های ضروری و همچنین بهبود کیفیت لندینگ پیج این مشکل برطرف می‌شود.

  • نقض مالکیت اشخاص (Intellectual Property Infringement)

استفاده بدون مجوز از مواردی که شامل قانون کپی-رایت می‌شوند، موجب ساسپندی اکانت گوگل ادز شما با این عنوان می‌شود.

راه حل: مجوز استفاده از محتوای مورد نظر را ارائه دهید یا آن را با محتوای اورجینال و یونیک جایگزین کنید.

  • عدم رعایت قوانین گوگل ادز (Non-Compliance with Google Ads Policies)

این اتفاق زمانی می‌افتد که اکانت یا تبلیغ شما یک یا چند مورد از قوانین گوگل را نقض کرده باشد.

راه حل: اکانت و تنظیمات آن و همچنین تمامی جنبه‌های تبلیغ خود را بازبینی کرده و آن‌ها را با قوانین گوگل ادز مطابقت دهید.

  • کلیک یا ایمپرشن نامعتبر (Invalid Clicks or Impressions)

در صورتی که بر روی تبلیغ شما کلیک‌های مشکوک انجام شود و گوگل به آن مشکوک شود اکانت گوگل ادز مسدود می‌شود. این مورد بیشتر زمانی که ربات‌ها و کلیک بمبرها به تبلیغ شما حمله می‌کنند می‌افتد. این مشکل از سمت شما نیست و احتمالا توسط رقبا مورد حمله قرار گرفته‌اید.

راه حل: همواره روند عملکرد تبلیغ خود را تحت نظر داشته باشید و از سیستم‌های مسدود کننده کلیک‌های غیر واقعی استفاده کنید. در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک آن را به گوگل گزارش دهید.

  • تخلف اکانت چندگانه (Multiple Account Violation)

در صورتی که شما یک تبلیغ را با چند اکانت پیاده سازی کرده باشید، اگر یکی از اکانت‌ها از قوانین تخطی کند، همه آن‌ها باهم جریمه شده و ساسپند می‌شوند.

راه حل: باید تمام تبلیغ‌ها در تمام اکانت‌ها را مجدد بررسی کنید و مطمئن شوید که مطابق با قوانین هستند، تبلیغ‌ها به روز و واقعی هستند و کاربر را فریب نمی‌دهند.

  • مشکل در احراز هویت تبلیغ کننده (Advertiser Identity Verification Issues)

اگر گوگل نتواند هویت مالک اکانت را احراز کند، بدون هشدار و بلافاصله، اکانت فرد را ساسپند می‌کند. گوگل همواره این موضوع را چک می‌کند و اکانت‌های مشکوک یا مشکل دار را ساسپند می‌کند.

راه حل: برای رفع این مشکل باید با پشتیبانی گوگل ارتباط برقرار کرده و هویت مالک اکانت را احراز کنید. ممکن است پشتیبانی گوگل ادز شما مدارکی را جهت احراز هویت بخواهد که باید آن‌ها را ارائه کنید.

  • ایراد در سایت یا لندینگ پیج (Landing Page/Website Issues)

در صورتی که محتوای لندینگ پیج یا سایت شما ارتباط مشخصی با موضوع تبلیغ نداشته باشد یا بارگذاری آن زمان زیادی نیاز داشته باشد و یا اینکه محتوای صفحه نیاز به اصلاح داشته باشد، گوگل بلافاصله اکانت شما را ساسپند خواهد کرد.

راه حل: سرعت بارگزاری لندینگ پیج را بهینه سازی کنید، محتوای آن را به روز و دقیق نگه دارید و سعی کنید با به کار بردن کلمات کلیدی و نوشتن محتوای با کیفیت، ارتباط آن با تبلیغ را حفظ کنید.

تصویر پیام ساسپند شدن اکانت گوگل ادز
نمونه پیام گوگل مبنی بر ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

رفع ساسپندی اکانت گوگل ادز

رفع ساسپندی اکانت گوگل ادز در بسیاری از موارد با انجام چند کار ساده، امکان پذیر است. اما در برخی موارد نیز به دلیل نوع تخلف امکان بازگرداندن اکانت و رفع ساسپندی وجود ندارد. اما در چنین مواردی نیز امکان عودت شارژ باقیمانده اکانت وجود دارد. گوگل باقیمانده شارژ اکانت شما را پس از مدتی (بین 7 تا 10 روز) به حسابی که شارژ اکانت توسط آن انجام شده، عودت می‌دهد.

برای رفع مسدودیت اکانت گوگل ادز، شما باید مراحل زیر را طی کنید. توجه داشته باشید که اگر اکانت توسط یک شرکت واسط برای شما ایجاد شده، باید این مراحل را شرکت مورد نظر انجام دهد و نسبت به رفع ساسپندی اکانت گوگل ادز شما اقدام کند.

  1. قوانین و سیاست‌های گوگل ادز را بازبینی کرده و مطمئن شوید که اکانت شما قوانین را نقض نکرده است.
  2. مشکل را شناسایی کنید. معمولا گوگل دلیل ساسپند شدن اکانت شما را در یک پیام به شما اعلام می‌کند. با دقت آن را مطالعه کرده و ایراد را پیدا کنید.
  3. مشکل اکانت را رفع کنید. این مشکل ممکن است از لندینگ پیج و محتوای آن باشد و یا یکی از تبلیغ‌های شما مورد تایید واقع نشده باشد و باید آن را حذف کنید.
  4. درخواست بازبینی را برای گوگل ارسال کنید. زمانی که دلیل ساسپندی اکانت گوگل ادز خود را شناسایی و برطرف کردید، در خواست بازبینی اکانت را برای گوگل ارسال کنید. فرایند بازبینی اکانت ممکن است کمی زمان‌بر باشد پس در این مورد صبور باشید.

نکات مهم در رفع ساسپندی اکانت گوگل ادز

  1. گوگل فقط اکانت‌ها را در مواردی از حالت ساسپند خارج می‌کند که شما مشکل را به خوبی برطرف کرده باشید و درخواست بازبینی خود را دقیق بنویسید و مدارک لازم را در درخواست خود ارائه داده باشید. پس در نگارش و ارسال درخواست بازبینی دقت کافی را لحاظ کنید.
  2. فرایند بازبینی و رفع ساسپندی اکانت مدتی زمان می‌برد. پس از ثبت درخواست صبر کنید تا از سمت گوگل پیامی مبنی بر قبول یا رد شدن درخواست رفع مسدودیت اکانت دریافت کنید.
  3. در صورتی که درخواست بازبینی اول شما رد شود، شما می‌توانید مجددا درخواست بازبینی بدهید. اما باید در درخواست دوم اطلاعات جدیدی ارائه بدهید و مدارک محکم‌تر و قابل استنادتری ارائه بدهید تا درخواست شما مجددا بررسی شود. اگر درخواست قبلی را بدون تغییر و ارائه اطلاعات جدید ارسال کنید، گوگل درخواست شما را بررسی نخواهد کرد.

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین مشکلات ایرانیان در استفاده از گوگل ادز، ساسپند شدن اکانت گوگل ادز است. این مشکل در برخی حوزه‌ها بسیار شایع است. اما اگر روش صحیح رفع ساسپندی اکانت گوگل ادز را بلد باشید، به راحتی می‌توانید مشکل را برطرف کنید.

در ایران اکثر افراد برای تبلیغات در گوگل باید از شرکت‌های واسط استفاده کنند. به همین دلیل فرایند رفع ساسپندی نیز می‌بایست از طریق همین شرکت‌ها پیگیری شود. بسیاری از شرکت‌های واسط در زمینه رفع ساسپندی اکانت ضعف دارند و به ندرت موفق به این کار می‌شوند. اما نکته مهم این است که شما سرمایه خود را از دست نمی‌دهید، گوگل اگر حتی به هیچ وجه حاضر به رفع ساسپندی اکانت شما نشود، بازهم باقیمانده شارژ اکانت شما را عودت می‌دهد.

شرکت آریاز ادز، همکار رسمی گوگل در زمینه گوگل ادز است. کارشناسان ما تا کنون صدها اکانت را پس از مسدودیت، بازیابی کرده‌اند. ثبت درخواست به صورت اصولی و اعتبار شرکت آریاز ادز، به ما کمک می‌کند تا رفع ساسپندی حساب گوگل ادز را با درصد موفقیت بیشتری انجام بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آریاز ادز می باشد.

بالا

ثبت درخواست مشاوره

درخواست مشاوره

"(الزامی)" indicates required fields